Chce tak předejít velkým nedoplatkům nájemníků v příštím roce Různí dodavatelé, různé navýšení cen za teplo a teplou vodu. V Ostravě 22,5, v Havířově a Karviné až 19,5, v Opavě 36, 3 a ve Frenštátě dokonce 54,9 procent. Heimstaden pečlivě zanalyzoval každé navýšení všech svých dodavatelů a o stejnou částku teď svým klientům navýší měsíční platby. Chce tak předejít velkým nedoplatkům při vyúčtování cen energií v příštím roce. Nová výše plateb je součástí tzv. evidenčních listů, které největší poskytovatel nájemního bydlení v Česku v těchto dnech svým nájemníkům rozesílá. Ani koruna z těchto plateb nekončí ve společnosti Heimstaden, ale na účtech dodavatelů tepla přesně podle jejich navýšení. Předejít potížím s nedoplatky a neohrozit své nájemníky nečekaným dluhem. Jasný a zákonný důvod, proč se společnost Heimstaden k takovému kroku rozhodla. „Plně si uvědomujeme, že je to razantní navýšení, které se dotkne všech našich nájemníků. Chci ale zdůraznit, že příčina tohoto kroku není na straně naší společnosti, ale souvisí s rekordním nárůstem cen energií v posledním období. Stát v této souvislosti navýšil také objem prostředků pro tzv. příspěvek na bydlení. Rádi bychom proto vyzvali každého, kdo se cítí tímto navýšením jakkoli existenčně ohrožen, aby se o možnosti čerpání této dávky informoval na webu ministerstva práce a sociálních věcí,“ zdůrazňuje mluvčí společnosti Heimstaden Kateřina Piechowicz a dodává, že Heimstaden zvyšuje splátky za služby v souladu se zákonem č. 67/2013 Sb., kterým se upravují některé otázky související s poskytováním plnění spojených s užíváním bytů a nebytových prostorů v domě s byty. Společnost Heimstaden Czech již v listopadu loňského roku své klienty upozorňovala na turbulentní situaci na trhu energií a doporučila jim, aby si ideálně už od 1. ledna 2022 sami navýšili své splátky na služby, neboli zálohy na topení a ohřev teplé vody o 20-25 %. Učinily tak do této chvíle pouze 3 procenta domácností. „Ukazuje se, že mnoho lidí o situaci neví. Společnost Heimstaden k navýšení splátek přistoupila v jejich zájmu, aby pomohla předejít velmi pravděpodobným vysokým nedoplatkům, které by pro ně bez tohoto navýšení splátek vyplynuly z vyúčtování služeb za rok 2022,“ dodala Piechowicz. Heimstaden má rovněž vlastní oddělení speciální podpory, které může v podobných situacích našim klientům nejen poradit, ale i pomoct s konkrétními kroky (např. jak získat příspěvek na bydlení). Spolupracujeme také s řadou renomovaných neziskových organizací, abychom co nejvíc tlumili všechny negativní dopady této situace, pomohli našim klientům a udrželi jim maximální standard bydlení.