Novinka z Chomutova: Jungheinrich ETV 2i je speciálně navržen pro zákazníky, kteří hledají nejvyšší kvalitu a flexibilitu za výhodných podmínek.
Jungheinrich na veletrhu LogiMAT 2024 představil novou řadu retraků ETV 2i. Inovativní lithium-iontový vozík byl vyvinut pro lehké až středně těžké aplikace. Cílovou skupinou jsou zákazníci, jejichž provozní nároky činí přibližně pět motohodin denně a méně. Modely ETV 214i a ETV 216i nabízejí nosnost 1 400 kg, resp. 1 600 kg až do výšky zdvihu 10 700 mm. Řada ETV 2i je navržena s ohledem na nízké náklady i energetickou účinnost.
„Nová řada ETV 2i byla vyvinuta jako cenově výhodné řešení pro zákazníky, kteří kladou důraz na kvalitu, robustnost a možnosti přizpůsobení, ale nepotřebují vozík pro vícesměnný provoz,“ říká člen představenstva Jungheinrich pro prodej Christian Erlach. „Při vývoji jsme vycházeli z analýzy dat z přibližně 14 000 vozíků u zákazníků. Z údajů vyplývá, že v mnoha aplikacích se používají vozíky s nadměrnou nosností. To jsme zohlednili u retraků řady ETV 2i.“ říká Erlach.
Řada ETV 2i je vybavena integrovanou lithium-iontovou baterií, která umožňuje flexibilní provoz a zajišťuje vysokou dostupnost vozíku. Jungheinrich nabízí vozíky se dvěma variantami baterií. K dispozici je kapacita 230 Ah nebo 460 Ah. „S lithium-iontovou baterií o kapacitě 230 Ah můžeme nabídnout vozíky řady ETV 2i za podobnou cenu jako vozíky s olověnou baterií. Lithium-iontová technologie tak dorazila na masový trh s vysokozdvižnými vozíky,“ říká Erlach. Ta je nejen udržitelná, ale má také pozitivní dopad na provozní náklady. Vozíky Jungheinrich s lithium-iontovými bateriemi spotřebují při provozu přibližně o 20 % méně energie než olověné vozíky.
Při vývoji řady ETV 2i hrála pro Jungheinrich zvláštní roli také bezpečnost. Díky kompaktní konstrukci a nízké výšce baterie nabízí vozík lepší výhled do všech stran, což minimalizuje riziko nehod. K další výbavě patří také světelný pás LED kolem střechy vozíku. Nový bezpečnostní prvek nazvaný SmartStripe má funkce jako denní svícení, blinkry a brzdová světla. V budoucnu bude možné přímo na světelném pásu zobrazovat také stav nabití a různá varovná hlášení.