Z celoroční bilance využívání služeb platformy Bolt opět vyčnívá řada zajímavých či nečekaných údajů. Jeden Pražan se například na koloběžce vydal na projížďku dlouhou přes 40 kilometrů, zatímco jiný český uživatel jezdil taxíkem Bolt v průměru čtyřikrát denně.

Čeští uživatelé aplikace Bolt se i v uplynulém roce činili. Například nejdelší jízda na koloběžce Bolt po Česku měřila 43 km, což přibližně odpovídá cestě z Prahy do Roudnice nad Labem. Kdyby onen pražský koloběžkář svištěl průměrnou rychlostí 15 km/h, stál by na ní téměř tři hodiny čistého času. Většina uživatelů ovšem koloběžky chápe jako dopravní prostředek na krátké vzdálenosti, průměrná délka jedné jízdy tak činí 1,46 km.

Celkem Češi na koloběžkách Bolt za rok 2022 najeli dva a čtvrt milionu kilometrů a na zelených elektrokolech 84 800 km, což odpovídá přibližně šestinásobku vzdálenosti ze Země na Měsíc. Nejnáruživější český jezdec si stroj Bolt letos půjčil celkem 1033 krát, což by vynásobeno průměrnou délkou jízdy znamenalo patnáct set kilometrů strávených za řídítky koloběžky. Což je jistě úctyhodné, jeden Nor si ovšem letos koloběžku Bolt půjčil více než dva a půl tisíckrát, při průměrné délce jízdy 1,5 km by tedy dojel z Osla do Prahy téměř třikrát.

Ani službu odvozu autem Bolt se Češi v uplynulém roce nezdráhali využívat. Jeden Pražan si prostřednictvím aplikace Bolt objednal taxík dokonce 1462 krát, tedy v průměru čtyřikrát denně. Nejdelší loni zaznamenaná jízda taxíkem Bolt po Česku měřila 176 km, přičemž ony dvě nebo tři hodiny jízdy jistě uběhly příjemně, čeští partnerští řidiči Bolt se totiž mohou chlubit vysokým hodnocením 4,9 z pěti hvězdiček udělovaných pasažéry. Jinak nejdelší, loni zaznamenané jízdy s Boltem byly dlouhé stovky kilometrů – například jeden uživatel se nechal svézt více než 700 km do francouzských Met.

Zajímavé údaje lze najít také mezi daty nashromážděnými službou pro dovoz jídla Bolt Food. Nejoblíbenějším jídlem českých uživatelů aplikace byl cheeseburger, kterého si přes Bolt Food objednali bezmála 36,5 tisíce kusů, a to převážně v hlavním městě. To Brňané očividně mají mlsnější jazýčky, v moravské metropoli byl nejoblíbenějším jídlem v rámci Bolt Food vietnamský hovězí salát Bún bò Nam Bộ. Ale i v Hradci Králové mají rádi exotiku, ve východních Čechách nejvíc frčelo indické máslové kuře. Zatímco Plzeňští si nejčastěji objednávali hranolky. Nejdražší objednávka za loňský rok stála 7950 korun a nejobjemnější čítala 45 položek.

„Posláním platformy Bolt je napomáhat tomu, aby naše města byla co nejpříjemnějším místem k životu. Tedy aby sloužila v prvé řadě lidem, a až potom autům. Proto zprostředkováváme rychlý a dostupný odvoz autem, provozujeme prostředky mikromobility a také nabízíme dovoz jídla z oblíbené restaurace. Obě naše aplikace zároveň představují zajímavou příležitost si vydělat jako partnerský řidič či kurýr, a to dle vlastních časových možností a finančních potřeb. Data shromážděná za loňský rok potvrzují, že obliba aplikací Bolt i Bolt Food na českém trhu soustavně roste,“ říká Soňa Stloukalová, country manažerka společnosti Bolt pro Českou republiku.