Řetězec supermarketů BILLA odstartoval proces vývoje své obchodní strategie a otevírá pilotní prodejnu v novém konceptu. První prodejna, která se otevřela veřejnosti, se nachází v Říčanech u Prahy a je koncipována v moderním designu. „Od základu“ přepracovaný koncept plně zapadá do obchodně-expanzních plánů, které počítají s otevřením až 80 nových kamenných prodejen do konce roku 2028.

V rámci pilotního projektu BILLA představí propracovaný a na zákazníka více orientovaný sortiment v atraktivním prostředí, s intuitivním uspořádáním regálů a jednoduchou komunikací směrem k zákazníkům

Strategické plány společnosti BILLA 

„BILLA dnes zahajuje novou éru svého rozvoje otevřením naší první nové pilotní prodejny v Říčanech u Prahy. Náš nový koncept představuje intuitivnější a pohodlnější uspořádání s širšími uličkami a lepší viditelností celého našeho sortimentu v kombinaci s novým, moderním a světlým designem prodejny. Rozšířili jsme naši nabídku čerstvých výrobků o nový, větší sortiment a zvětšili nákupní prostor pro klíčové kategorie, jako je ovoce a zelenina, pečivo a lahůdky. To vše dohromady zajišťuje, že našim zákazníkům nabízíme nový a lepší zážitek z nakupování v obchodech BILLA, protože se i nadále soustředíme na to, abychom se stali oblíbenou prodejnou našich zákazníků, kde každodenně nakupují své oblíbené produkty,“ říká Liam Casey, generální ředitel společnosti BILLA Česká republika.

Strategické cíle jsou plně v souladu s plány expanze maloobchodního řetězce. Již v letošním roce dosáhnou celkové investice společnosti BILLA 1,7 miliardy Kč. BILLA plánuje v příštích pěti letech zvýšit počet prodejen o dalších 80 a zároveň zvýšit svůj obrat. Do roku 2028 by měla přivítat ve svých řadách 1 500 nových kolegů. Místostarosta města Říčany Pavel Matoška ocenil spolupráci s Billou a dodal: „Když pojedete po cyklostezce uvidíte spoustu míst, která Billa podporuje.

Pilotní prodejna v Říčanech u Prahy

Supermarket BILLA v Říčanech u Prahy nabídne přes 9000 potravinářských i nepotravinářských výrobků, převážně od českých dodavatelů. Sortiment je upraven tak, aby si zákazníci mohli vybrat z dostatečného množství položek. Nový půdorys je navržen, aby byl pro zákazníky intuitivní a usnadnil jim nakupování. Jednotlivé kategorie jsou prezentovány v tzv. shop-in-shopech, které jsou již na první pohled přehledné. Nové prezentace se tak dočkaly například sekce pečiva, ovoce a zeleniny, masa a lahůdek, delikates i vína. Například  sekce vína umožňuje svým prostorem pořádat i degustace. Sortiment, který je již ze 72 % tvořen českými farmáři a výrobci, počítá s lokálními zdroji, a ještě vyšším procentem dodávek z České republiky. České potraviny jsou také součástí privátních značek řetězce BILLA – Vocílka, Česká farma, BILLA Bio, BILLA FREE, BILLA značka, BILLA Premium, BILLA Easy, či Clever. Prodejnou provedli přítomné novináře Matúš Uhliarik, provozní ředitel a Lucie Průšová, vedoucí marketingu.

Přírodní barvy a jiné rozvržení regálů

Design prodejny prošel výraznou změnou. Kombinuje osvědčené a moderní prvky, které dohromady ladí a vytváří příjemné prostředí pro nakupování. Dřevěné prvky v barvě břízy spolu s průchodnými uličkami mezi regály vzbuzují pocit vzdušnosti a zvětšené prodejní plochy. Zákazník  vstoupí do prodejny širokým prostorem a má přehled o celém obchodě.

Barevné schéma, které BILLA zvolila, nyní zákazníkovi jasně ukazuje, kde na něj čekají nejatraktivnější nabídky. Mezi světlým dřevem a přírodní zelenou se nepřehlédnutelně vyčnívá červená barva, kterou se v prodejně označují výhradně akce a slevy. Červená barva u promo nabídky zároveň zůstává součástí chladicích boxů.

Úprava barevného schématu se kromě výloh a regálů týká rovněž nábytku, nákupních vozíků, a dokonce pracovních oděvů. Zákazníci tak budou zaměstnance říčanské prodejny potkávat v pracovních oděvech barevné kombinace žlutá, zelená a bílá.

Plány společnosti v nadcházejících měsících

V současné době BILLA od svých říčanských kolegů i zákazníků sbírá zpětnou vazbu, podle níž bude koncept pilotní prodejny případně upravovat. V oblasti lidských zdrojů nedávno otevřela dvě nová tréninková centra, a to v Olomouci a Plzni, kde budou nejen nováčci, ale i kolegové pravidelně proškolováni, aby poskytli zákazníkům ještě vyšší standard péče. Zcela nová marketingová komunikace odstartuje po vyhodnocení pilotu v roce 2024.

Jaromír Hampl

Foto: archiv Billa, J. Hampl