V logistice je třeba držet krok s novými technologiemi a také nepřestávat hledat dokonalejší cesty k zákazníkům. Máte-li udržet si na tomto měnícím se trhu konkurenceschopnost, musíte být flexibilní, umět kvantifikovat jednotlivé faktory svého podnikání a být dobře informování o trendech, které obor logistiky utváří. V opačném případě hrozí zaostávání a ztráta zákazníků ve prospěch konkurence.

Udržet tempo a získat konkurenční výhodu, to je jedna z mnoha věcí, se kterými pomáhá zákazníkům norská společnost Element Logic, která je největším autorizovaným partnerem systému AutoStore. Přestože na českém trhu působí teprve od roku 2021, již nyní pomáhá mnoha významným klientům z velkoobchodu a maloobchodu s automatizací skladů. Tím jim šetří čas, místo i peníze.

Bez automatizace to nepůjde

Neopomenutelným trendem v logistice je automatizace skladů, která nyní udává trend celého oboru logistiky a proniká do všech odvětví. Mezi klienty, kteří si vybralli AutoStore, najdeme například společnost RohlikGroup, parfumerii el nino, z oblasti fashion například společnost VERMONT. Pro AutoStore se rozhodla také skupina Euromedia Group, která provozuje mimo jiné i síť knihkupectví Luxor.

Automatické zaskladnění i vychystávání

Skladová řešení, které dodává Element Logic, jsou založená na systému AutoStore, jenž automaticky zaskladní, ale také připraví zboží ze skladu k vychystávání. Vše tak funguje zcela automaticky. AutoStore se pak specializuje na tzv. automatizované kubické skladovací systémy. Ty jsou složeny ze tří hlavních komponentů – souřadnicová mříž zvaná grid, do které jsou zakomponovány zásobníky neboli biny. Vše je ovládáno controllery, což jsou automatické ovladače zajišťující bezproblémový chod celého skladu a jeho optimalizaci. Celý skladovací systém je doplněn o pracovní tzv. pickovací stanice, které jsou obsluhovány roboty. Vše je nastaveno tak, aby docházelo k co nejefektivnějšímu vychystávání klientských objednávek.

Základem je důkladná analýza dat

U každého klienta předchází zavedení AutoStore systému také detailní analýza celého logistického procesu. Na základě této analýzy je pak možné sestavit speciální návrh přímo pro klienta tak, aby odpovídal jeho požadavkům a možnostem. „Zakládáme si na konzultační činnosti. Na základě detailní analýzy dat dokážeme sestavit speciální návrh přímo pro klienta tak, aby odpovídal jeho požadavkům a možnostem,“ přibližuje Jindřich Kadeřávek, CEO společnosti Element Logic. Datová analýza pak pomůže najít řešení v základních bodech celého procesu.

Přizpůsobení se jakémukoliv prostoru

AutoStore řešení je možné vytvořit pro téměř jakýkoliv skladovací prostor, a to především díky 3D hliníkové konstrukci, která je nastavitelná jak do šířky, tak do výšky. Konstrukce se skládá z jednotlivých modulů souřadnicové mříže, která zároveň slouží jako kolejnice pro roboty. V jednotlivých sekcích mříže jsou uskladněny zásobníky pro skladování zboží. Každý zásobník je pak možné rozdělit přepážkou na několik menších skladovacích oddílů, aby do něj bylo možné uložit i několik druhů zboží. Zásobníky je možné skládat až do výšky 5,4 metru, respektive je možné nad sebe umístit až 24 zásobníkových boxů.

O Element Logic

Element Logic je norská společnost, která se za posledních třicet let stala přední technologickou a intralogistickou společností. Navrhuje, implementuje a dodává širokou škálu automatizovaných a statických skladových řešení pro společnosti/firmy různých velikostí
a různých odvětví v Evropě. Chytrá řešení zrychlují expediční proces. Robotická
řešení a softwarové řešení pomáhají optimalizovat intralogistické procesy a současně velmi efektivně snižují náklady, čímž pomáhají společnostem dosáhnout vyšší ziskovost. Optimalizace skladů je možná pro všechny velikosti ve všech odvětvích – od elektronických součástek, spotřební elektroniku, přes farmaceutický průmysl, po oděvy a sportovní vybavení.

Zdroj: časopis CzechIndustry 2/2022