Inovátor infrastruktury pro mikromobilitu DUCKT oznamil, že získal pilotní projekt instalace 150 doků, zámků a napájecích bodů v pařížské čtvrti Paris Rive Gauche. Cílem projektu je ukázat, jak může univerzální nabíjecí infrastruktura a využití mikromobility vést ke snížení negativních dopadů na klima ve městě. Dnes ráno se konala slavnostní akce pořádaná společností Paris & Co, inovační laboratoří pařížského magistrátu prostřednictvím její experimentální pobočky Urban Lab.

Po reakci na výzvu pařížského magistrátu k experimentování ve spolupráci s akcelerátorem pro udržitelné energie EIT InnoEnergy bude ve druhém čtvrtletí 2021 nasazen systém univerzálního nabíjení. DUCKT nabízí městu a uživatelům e-mobility způsob, jak pomoci uspořádat veřejný prostor, snížit provozní náklady, a poskytuje jednoduché a bezpečné univerzální nabíjecí stanice. Adaptabilní řešení lze zapojit do reklamních ploch, autobusových zastávek či pouličního osvětlení a zajistit tak zdroj energie pro nabíjení elektrozařízení.

Marc-Antoine Réol, oblastní manažer pro Francii ve společnosti DUCKT, říká: „Paříž byla ideální město k prokázání síly našeho řešení. S téměř 15 000 elektrickými skútry v ulicích budou městské vyhlášky směřovat k urychlenému zavádění mikromobility. Cílem tohoto experimentu je poskytnout takovou infrastrukturu, která propojí veřejnou dopravu a sdílenou mikromobilitu. Tato iniciativa podporuje přání starosty Paříže omezit používání automobilů ve městě na minimum a naplnění cílů ambiciózního projektu ‚15minutové město‘, jehož cílem je umožnit Pařížanům plné využití ulic a dostupnost všeho podstatného a potřebného do patnácti minut.“

Od roku 2024 nebudou moci řidiči v Paříži používat dieselová auta a do roku 2030 budou zakázána auta na plynový pohon. Výzkum společnosti Lime prokázal 15% nárůst počtu výletů na elektrických kolech a skútrech ve městě a 65% nárůst ujeté vzdálenosti od února do června 2020.

Hortense Becheux, manažerka prodeje pro Francii v EIT InnoEnergy, dodává: „Mikromobilita se dostává do popředí, protože Paříž a další velká města jako Barcelona a Londýn dekarbonizují. Myslíme si, že DUCKT nabízí něco opravdu jedinečného – řešení je postaveno tak, aby bylo přizpůsobivé a ekologické. To znamená, že může dokonce vyrábět vlastní energii prostřednictvím fotovoltaiky. Cílem EIT InnoEnergy je urychlit energetickou transformaci a díky naší podpoře DUCKT víme, že již dnes společně dokážeme přinést smysluplnou změnu.“

O své dlouhodobé spolupráci s EIT InnoEnergy Réol uvádí: „Hluboké znalosti EIT InnoEnergy o francouzském trhu, komerční podpora a dlouholeté zkušenosti s podnikáním v oblasti udržitelné energie hrály zásadní roli v naší schopnosti využít této příležitosti.“

Jakmile pilotní program poběží 12 měsíců, lze zvážit jeho komerční zavedení po celém městě.