Albert se stane prvním maloobchodníkem u nás, který bude na prodejní ploše testovat pěstování rostlin pomocí hydroponie. Novinku připravuje ve spolupráci s českým start-upem Greeen.Tech v hypermarketu na pražském Chodově. Spuštění testovacího provozu plánuje na následující měsíc.
V nabídce by se měly objevit různé druhy bazalky, kopr, máta či červený salát. „Bylinky vyrostou v naší prodejně díky technologii hydroponie, kdy rostou z organického roztoku. Zákazník tak dostane nejčerstvější možné bylinky pěstované přímo v místě. Jedná se o další z inovací, kterou se zákazníkům snažíme nabídnout lokálnější a čerstvější jídlo,“ popisuje Jiří Mareček, ředitel komunikace obchodů Albert. Na prodejní ploše se tak objeví hydroponická zahrádka, kde se rostliny pěstují za speciálních podmínek a ideálního světla.
Hydroponie umožňuje pěstování kdekoliv. Díky organickému roztoku se živinami není nutná půda a o ostatní se starají moderní technologie. Není potřeba postřiků či GMO. Novinku Albert připravuje ve spolupráci s českým start-upem Greeen.Tech.
„Zákazníkům nabízíme super lokální plodiny, které jsou nejenom udržitelně vypěstované s ohledem na šetření uhlíkové stopy, prostoru nebo vody, ale také skvěle chutnají. Dáváme jim tak možnost vybrat si, jaké produkty zvolí,“ říká Dmitrij Lipovskij, zakladatel společnosti Greeen.Tech, která svou technologii představila také na EXPU v Dubaji a farmy mimo jiné instalovala i v jednom z mezinárodních hotelových řetězců. „Jsem velice rád, že právě Albert nám umožnil koncept pěstování v prodejně převrátit do skutečného projektu,“ doplňuje.