Společnost ABB uzavřela dohodu s předním světovým dodavatelem dopravních řešení, společností Scania, o dodávce komplexní řady robotických řešení pro nový vysoce automatizovaný závod společnosti Scania na montáž baterií ve Švédsku. Nový závod bude klíčovým milníkem na cestě společnosti Scania k elektrifikaci těžkých vozidel. Společnost do něj v průběhu několika příštích let investuje více než 1 miliardu švédských korun (108 milionů dolarů). Očekává se, že nový závod v Södertälje bude plně uveden do provozu v roce 2023.
„Jsme potěšeni, že můžeme spolupracovat s jedním z našich dlouholetých zákazníků a pomoci mu realizovat jeho plán elektrifikace,“ říká Joerg Reger, výkonný ředitel divize ABB Robotics pro automobilový průmysl. „Automobilový průmysl byl vždy na špici v oblasti automatizace. S přechodem na elektrifikaci však čelí rozsáhlým změnám zavedených výrobních procesů. Díky našim odborným znalostem navrhneme a pomůžeme zajistit flexibilitu výroby, která je pro lídry trhu, jako je Scania, při realizaci této změny zásadní.“
Tony Persson, vedoucí montáže baterií společnosti Scania, uvedl: „Továrna je navržena v souladu se záměrem společnosti Scania být v čele průmyslové digitalizace, automatizace a využívání pokročilých robotických technologií k zefektivnění výrobních procesů a zvýšení flexibility. Právě do této oblasti patří roboty a řešení od společnosti ABB. Pro společnost Scania je továrna také investicí, která upevní pozici Švédska jako centra špičkových technologií, které jsou v elektrifikaci těžkých vozidel zásadní při přechodu na udržitelnou dopravu.”
Moderní závod o rozloze 18 000 m2 bude postaven vedle závodu společnosti Scania na montáž podvozků ve švédském městě Södertälje. Závod bude vysoce automatizovaný, od příjmu zboží přes výrobu až po jeho expedici. Bateriové moduly budou kompletovány z článků od Norvolth. Hotové sestavy budou dodávány přímo do montážní haly vozidel. Proces montáže budou zajišťovat roboty ABB (IRB 390, IRB 4600 a IRB 6700) doplněné o řadu dalších řídicích automatizačních systémů.
Robot IRB 390 bude použit v závodě na výrobu baterií vůbec poprvé. Tento robot byl původně navržen pro obalový průmysl a k jeho hlavním přednostem patří rychlost a vysoký výkon. Díky tomu lze namontovat kontaktní desky do baterií rychlostí jedné desky za sekundu, 24 hodin denně. Simulační a programovací software RobotStudio od ABB umožňuje odsimulovat kompletní proces, což výrazně zkracuje dodací lhůty a zaručuje vysokou kvalitu realizace celého procesu.
Společnosti Scania a ABB spolupracují již více než čtyři desetiletí a společně se podílejí na budování výrobní infrastruktury pro elektrická vozidla. Nejnověji obě společnosti spojily své síly při navrhování řešení pro nabíjení těžkých nákladních vozidel, která budou poháněna bateriemi vyráběnými společností Northvolt. Jejich továrna na lithium-iontové baterie, jež vznikla v rámci spolupráce se společností ABB, patří k největším v Evropě.
Společnost ABB nabízí automobilovým společnostem a předním dodavatelům komponentů a technologií po celém světě rychlá, efektivní a flexibilní výrobní řešení, která jim pomohou uvést na trh novou generaci elektrifikovaných pohonných mechanismů. V nedávné době oznámila založení významného společného podniku s předním čínským dodavatelem automobilových dílů, společností HASCO, s cílem pomoci řídit novou generaci chytré a flexibilní výroby pomocí vysoce efektivních a ekologicky udržitelných řešení v oblasti automatizace. Ještě letos také otevře v Šanghaji nejpokročilejší robotickou továrnu na světě, která urychlí inovace v oblasti vývoje produktů, umělé inteligence a automatizace. Více na www.abb.com/robotics