Skupina SolidSun, která má dlouholeté zkušenosti s komplexním řešením fotovoltaických elektráren (FVE) od A do Z na míru každému zákazníkovi, představuje novou vlastní baterii pro FVE, jež díky svým vlastnostem poskytuje spoustu výhod. Baterie spoléhá na technologii bateriových článků renomované společnosti Gotion High tech Co Ltd, kterou spoluvlastní automobilka Volkswagen AG. Kapacitu baterie s životností až 6 000 nabíjecích cyklů lze pomocí modulů rozšířit až na 24,43 kWh.
„Její velkou předností je skutečnost, že ji lze díky variabilitě využít u širokého spektra zákazníků – modul baterie má kapacitu 3,49 kWh, přičemž moduly je možné skládat až do počtu 7. Kapacitu baterie tak jde rozšířit až na 24,43 kWh. Naše novinka rovněž disponuje vybíjením 1C, což znamená, že baterii lze kompletně vybít a nabít během jedné hodiny,“ uvedl k novému produktu BEN 67-52 generální ředitel skupiny SolidSun Martin Palarčík.
Baterie, která se veřejnosti poprvé představila v září na mezinárodním stavebním veletrhu FOR ARCH v Praze, disponuje životností až 6 000 nabíjecích cyklů. To znamená, že ji domácnost při předpokládaných 300 cyklech ročně může využívat až dvacet let.
Vyznačuje se nízkou hmotností (sdílí technologie s bateriemi pro elektromobily, u kterých váha představuje důležité kritérium) a je výjimečná i tím, že její články jsou v modulu řazeny vedle sebe – nikoliv jednotlivě nad sebou, jak bývá zvykem. Díky tomu se jednotlivé moduly méně přehřívají, což vede k nižší degradaci bateriových článků.
„Mezi další benefity nové baterie patří i rychlé balancování článků, které trvá pouhé dvě hodiny. Bateriové články totiž nejsou z výroby vždy nabité na stejnou úroveň kapacity, nejprve proto musí dojít v jednotlivých bateriích k vyrovnání napětí, aby nedošlo k jejich poškození hned na začátku,“ vyzdvihuje výhody nového produktu Martin Palarčík s vysvětlením, že se jedná o tzv. aktivní balancing, využívající pokročilý BMS (battery management system).
Při vývoji brala skupina SolidSun v potaz požadavky zákazníků. Součástí baterie je i podstavec, který ji ochrání například při vytopení pračkou a zároveň usnadňuje údržbu – zejména při vytírání prachu.
„Tato baterie je prvním produktem, který vyvíjíme přímo pro naše zákazníky,“ dodává Martin Palarčík s tím, že jde z velké části o český výrobek. V Česku byla navržena, využívá tuzemský software, a navíc je zde také sestavována.