Oblíbený slevový program Energo prémie zákazníků společnosti Yello, předního dodavatele energií v České republice, byl vyhodnocen. Kromě elektřiny mohli odběratelé tentokrát šetřit i s plynem, a tak případně získat ještě větší finanční odměnu. Zákazníci navíc společnými silami ušetřili výrobu 17,5 MWh energií.
Společnost Yello podporuje šetření energií! Mimo jiné tím, že už druhým rokem motivuje své zákazníky k úsporám a omezení zbytečného plýtvání energiemi a za to jim poskytuje finanční prémii. „Odběratelé, kteří v zimní topné sezoně meziročně snížili svoji spotřebu elektřiny a nově v tomto druhém ročníku rovněž plynu, získali prémii,“ prozrazuje Michal Kulig, ředitel společnosti Yello. Celková sleva na jednoho odběratele přitom mohla dosáhnout až 6 000 Kč.
Došlo ke snížení výroby energií o 17,5 milionů MWh
Do prvního ročníku motivačního programu – tehdy nazvaného Elektro bonus – se přihlásilo 3 539 zákazníků Yello, z nichž 2 310 získalo příjemnou odměnu. Nárok na slevu měli ti, kteří splnili stanovené podmínky (například museli být zákazníky Yello alespoň rok).
Do druhého ročníku se v případě elektřiny zapojilo 4 209 zákazníků, v případě plynu potom 1 170 zákazníků. „Po vyhodnocení slevového programu celkem 2 078 zákazníků splnilo podmínky a byl jim vyplacen finanční bonus v celkové výši 4 658 250 korun,“ prozrazuje Michal Kulig. Společně zákazníci ušetřili výrobu 17 568 974 kWh energií.
Při bližším zkoumání výsledků je patrné, že v případě elektřiny odměnu získalo 1 373 zákazníků, celkem uspořili 7 696 657 kWh energie a bylo jim vyplaceno 2 705 250 Kč. U plynu spořilo 705 odběratelů, ušetřili 9 872 317 kWh a získali 1 953 000 Kč.
Jasná výhra pro všechny
Akce byla tedy opět úspěšná. „Výsledky druhého ročníku nás potěšily. Je potřeba si uvědomit, že snížením spotřeby energií se redukuje i množství vyprodukovaných skleníkových plynů, které se uvolňují při jejich výrobě. To má pozitivní dopad na životní prostředí a pomáhá v boji proti změně klimatu,“ sděluje Michal Kulig. Benefitem pro zákazníky je rovněž připsání finančního bonusu, který je následně odečten z ceny v rámci nejbližšího vyúčtování.
Princip akce s názvem Energo prémie spočíval v tom, že zákazníci z řad domácností na začátku a na konci topné sezóny pošlou fotografii zachycující stav elektroměrů nebo plynoměrů. Pokud se jim podaří v období od listopadu do března dosáhnout ve srovnání s předchozí topnou sezónou snížit spotřebu elektřiny, plynu nebo obou komodit, je jim na zákaznický účet připsána finanční prémie. V uplynulém ročníku programu se tato částka pohybovala od 750 do 6 000 korun.