Společnost Yunex, s.r.o., dceřiná společnost . Jednowattová technologie dosahuje nejvyšší úrovně bezpečnosti provozu na pozemních komunikacích SIL 3 (Safety Integrity Level).
Nová technologie přináší výrazné úspory díky náhradě elektronických systémů, které ovládaly LED světla, digitálními ovládacími moduly. Výsledkem je zjednodušení elektroniky uvnitř semaforu (spínací prvky a rezistory), která až dosud spotřebovávala většinu energie. Ve srovnání s příkonem 60 wattů, který potřebují tradiční žárovky, je u nového semaforu elektřina potřebná pro jednotlivé světelné signály zredukována na jeden až dva watty. Současně nejmodernější LED diody s extrémně nízkou spotřebou elektrické energie dodávají potřebnou světelnou intenzitu.
„U křižovatek, kde byla doposud používána standardní LED 230 V technologie, může po instalaci jednowattových semaforů Siemens Mobility dojít ke snížení spotřeby energie až o 80 %, což může ročně činit až 1,600 kWh, a produkce emisí CO2 klesne až o 960 kg ročně.“ říká Martin Němec, vedoucí oddělení Urban ve společnosti Yunex, s.r.o. „Investice do moderních technických řešení tak přináší městům nejen zlepšení životního prostředí, ale také potenciální finanční úspory. U měst, která stále používají v semaforech žárovky s vláknem namísto LED technologií, jsou úspory ještě vyšší.“
Nový signalizační systém je zároveň odolnější vůči kolísání napětí v elektrické síti. Speciální obvod v signalizačním systému odděluje a chrání napájecí zdroj světel od distribuční sítě, díky čemuž je semafor výrazně méně poruchový. Města Brno a Plzeň se tak připojili k řadě evropských měst, které využívají tuto moderní technologii.
Josef Brůha, vedoucí oddělení dopravních průzkumů a světelné signalizace SVSMP:
„Město Plzeň, pro kterou spravuje světelnou signalizaci na křižovatkách Správa veřejného statku města Plzně, přistoupilo již v roce 2012 k instalaci náhrad klasických žárovek světelnými zdroji LED, postupně v 230V provedení a následně se 40V provedením. Tzv. jednowattová technologie je z technologického hlediska logickým nástupcem předchozích řešení, které přináší další výrazné úspory elektrické energie.“ říká Josef Brůha, vedoucí oddělení dopravních průzkumů a světelné signalizace SVSMP. V současné době je v Plzni touto technologií osazeno 13 SSZ a další jsou ve výstavbě. Energetická spotřeba světelné signalizace na křižovatce se tak dostala na hodnoty řádově stovky wattů. Velmi významným prvkem je i vysoká provozní spolehlivost a bezpečnost této technologie.
Používání nejmodernějších technologií v oblasti řízení dopravy je pro město Plzeň zárukou dodržení požadovaných standardů a zajištění nejvyšších nároků kladených na bezpečnost provozu, spolehlivost a efektivitu dopravních systémů.“
Společnost Yunex Traffic působí ve více než 40 zemích a její inteligentní dopravní řešení v současné době využívají velká města po celém světě, včetně Dubaje, Londýna, Berlína, Bogoty a Miami. Yunex Traffic je jediným dodavatelem, který může nabídnout všechny hlavní regionální standardy požadované v Evropě, Velké Británii, Asii a Americe.
Další informace o společnosti naleznete na: www.yunextraffic.com