Společnost Hyundai Motor zveřejnila informace o výrobním procesu modelu IONIQ 5, v němž věnuje pozornost různým etapám vývoje a výroby modelu IONIQ 5, včetně montáže akumulátorů, náročných kontrol a tvrdého testování.
Model IONIQ 5 Hyundai představil letos v únoru jako první model své nové značky IONIQ zaměřené na akumulátorové elektromobily. IONIQ 5 přináší díky mnoha trvale udržitelným a inovativním systémům a funkcím novou definici životního stylu na základě elektromobility.
Pohled do zákulisí vývoje i na montážní linku modelu IONIQ 5
Vývoj a výroba jsou součástí životního cyklu automobilu, kterou zákazníci obvykle nevidí. Zveřejněné video ukazuje různé kroky v procesu vývoje a výroby modelu IONIQ 5. Zákazníci se tak dozvědí zajímavé detaily, které by jinak zůstaly jejich zraku skryty. Video ukazuje cestu modelu IONIQ 5 od jednotlivých komponentů až po kompletně dokončené středně velké CUV s plně elektrickým pohonem, od nabíjení sady akumulátorů až po testy kvality a bezpečnosti.
Elektromobil IONIQ 5 je v průběhu výrobního procesu vybavován inovativními technologiemi, které přinášejí novou éru elektrifikované mobility. Koncernem Hyundai Motor Group nedávno vyvinutá integrovaná řídicí jednotka nabíjení ICCU (Integrated Charging Control Unit) nabíjí vysokonapěťové sady akumulátory vozidel a náhradní akumulátory.
V další fázi výroby je IONIQ 5 vybaven systémem elektrického pohonu, který nahrazuje spalovací motor konvenčního automobilu. Hyundai integroval elektromotory, invertory a další komponenty do jednoho celku. Kompaktní systém elektrického pohonu snižuje hmotnost a zvyšuje hospodárnost.
Akumulátorové články s vysokou energetickou hustotou jsou seskupeny do akumulátorových modulů, které má model IONIQ 5 uloženy pod podlahou exkluzivní platformy E-GMP (Electric-Global Modular Platform) pro elektromobily společnosti Hyundai. Podle počtu akumulátorových modulů lze akumulátorové sady dělit na standardní a vysokokapacitní.
Komponenty potřebné pro jednotlivé kroky výrobního procesu dodávají autonomní přepravní vozidla AGV (Automated Guided Vehicles), která jsou neodmyslitelnou součástí systému chytré výroby společnosti Hyundai. Vozidla AGV jsou řízena prostřednictvím technologie mobilní komunikace a jejich senzory zabraňují kolizím. Používání vozidel AGV přináší řadu výhod včetně zvýšení celkové produktivity, zvýšení kvality pracovního prostředí a bezpečnosti práce, optimalizace výrobních procesů a vyšší efektivity kontroly kvality produktu.
Kromě trvale udržitelných materiálů v interiéru modelu IONIQ 5 používá Hyundai také ekologické polyuretanové laky pro karoserii středně velkého CUV. Tyto speciální laky vznikají na bázi extraktů z rostlin a obilovin.
Spolehlivost nově vyrobených vozů IONIQ 5 zaručuje systém intenzivních kontrol, který ověřuje správnou funkčnost elektromobilů. Systém kontroluje a upravuje nastavení kamer a radarových senzorů, prostorového kamerového systému SVM (Surround View Monitor), head-up displeje s rozšířenou realitou AR HUD (Augmented Reality Head-up Display), předních rohových radarových senzorů a digitálních vnějších zpětných zrcátek.
Součástí vývoje modelu IONIQ 5 byly samozřejmě i rozsáhlé testy, zaměřené na bezpečnost a aerodynamiku. Aerodynamické vlastnosti modelu IONIQ 5, které pozitivně ovlivňují spotřebu, ale i jízdní dynamiku a hluk v interiéru, byly v průběhu vývoje optimalizovány v aerodynamickém tunelu. Pro dosažení špičkové bezpečnosti posádky absolvovaly prototypy kromě počítačových simulací také mnoho praktických nárazových zkoušek. Konstrukce modelu IONIQ 5 disponuje originálně řešenou přední deformační zónou, která pohlcuje nárazovou energii a cíleně ji odvádí do ostatních částí karoserie. Odolný ocelový skelet karoserie ve spojení s deformační zónou minimalizuje v případě čelního nárazu deformace prostoru pro cestující. Vysoká úroveň pasivní i aktivní bezpečnosti modelu IONIQ 5 spolu se souborem nejmodernějších, vyspělých asistenčních systémů Hyundai SmartSense poskytuje zákazníkům v silničním provozu pocit naprosté jistoty.
Odkaz na video: https://youtu.be/Bq-Jpex7g30
Poznámka: Údaje spotřeby elektrické energie a emisí CO2
- Kombinovaná spotřeba elektrické energie modelu Hyundai IONIQ 5 s kapacitou akumulátorů 58 kWh a pohonem zadních kol v kWh/100 km: 16,7; kombinované emise CO2 v g/km: 0 (WLTP)
- Kombinovaná spotřeba elektrické energie modelu Hyundai IONIQ 5 s kapacitou akumulátorů 58 kWh a pohonem všech kol v kWh/100 km: 18,1; kombinované emise CO2 v g/km: 0 (WLTP)
- Kombinovaná spotřeba elektrické energie modelu Hyundai IONIQ 5 s kapacitou akumulátorů 72,6 kWh (19“ kola z lehké slitiny) a pohonem zadních kol v kWh/100 km: 16,8; kombinované emise CO2 v g/km: 0 (WLTP)
- Kombinovaná spotřeba elektrické energie modelu Hyundai IONIQ 5 s kapacitou akumulátorů 72,6 kWh (20“ kola z lehké slitiny) a pohonem zadních kol v kWh/100 km: 17,9; kombinované emise CO2 v g/km: 0 (WLTP)
- Kombinovaná spotřeba elektrické energie modelu Hyundai IONIQ 5 s kapacitou akumulátorů 72,6 kWh (19“ kola z lehké slitiny) a pohonem všech kol v kWh/100 km: 17,7; kombinované emise CO2 v g/km: 0 (WLTP)
- Kombinovaná spotřeba elektrické energie modelu Hyundai IONIQ 5 s kapacitou akumulátorů 72,6 kWh (20“ kola z lehké slitiny) a pohonem všech kol v kWh/100 km: 19,0; kombinované emise CO2 v g/km: 0 (WLTP) (10.8.2021)