Koncern Hyundai Motor Group (HMG) vyvinul nový prototyp elektrické koloběžky. Nový model na základě konceptu, představeného na veletrhu CES 2017, se může pochlubit pohonem zadního kola, velmi výkonným lithium-iontovým akumulátorem a elegantními světlomety vpředu a svítilnami vzadu.Nejnovější koncept je součástí budoucích plánů koncernu Hyundai Motor Group. Koloběžka ve spojení s budoucími vozidly Hyundai a Kia umožní mobilitu na prvních a posledních úsecích trasy. Koloběžka, pokud je uložená ve vozidle, se automaticky nabíjí elektrickou energií, vyráběnou za jízdy. Uživatel tak může plynule absolvovat celou cestu.Model 2019 přešel z pohonu předního kola na pohon zadního kola. Tato změna byla zásadní pro další zvýšení bezpečnosti a stability, protože hmotnost koloběžky je soustředěna v její zadní části. Inženýři HMG doplnili konstrukci o odpružení předního kola pro ještě komfortnější jízdu i na nerovném povrchu.
DongJin Hyun, vedoucí robotického týmu společnosti Hyundai Motor Group, k tomu řekl: „Toto je osobní koloběžka, kterou lze snadno uložit do automobilu a která by mohla být součástí výbavy budoucích vozidel koncernu Hyundai Motor Group. Chceme maximálně usnadňovat a zpříjemňovat životy našich zákazníků. S naší osobní elektrickou koloběžkou bude dojíždění na prvních a posledních úsecích cesty nevšední radostí. Zároveň se tím zmenší dopravní kolony a sníží emise v městských centrech.“
Nejnovější verze elektrické koloběžky společnosti Hyundai Motor Group je vybavena lithium-iontovým akumulátorem o kapacitě 10,5 Ah. Koloběžka tak může dosáhnout nejvyšší rychlosti 20 km/h a má dostatek elektrické energie pro ujetí cca 20 km na jedno nabití.Koloběžka s hmotností 7,7 kg je snadno přenosná. Díky své jedinečné, trojnásobně sklopné konstrukci je ještě lehčí a kompaktnější než všechny podobné produkty. Uživatelskou přívětivost vylepšuje digitální displej, který ukazuje stav nabití akumulátoru a rychlost jízdy. Pro jízdu za tmy je nová koloběžka vybavena dvěma předními světlomety LED s elegantním zakřivením a dvojicí zadních svítilen. HMG v rámci dalšího vývoje plánuje rozšířit výbavu koloběžky o systém rekuperačního zpomalování, který prodlouží její dojezd o 7 %.
Pokračující snahy o zajištění mobility na posledním úseku trasy jsou v souladu s trendy, které odhalil výzkum globální poradenské společnosti McKinsey & Company. Z průzkumu vyplynulo, že trh s „mobilitou na posledním úseku trasy“ v USA, Evropě a Číně vzroste podle prognóz na 500 miliard USD do roku 2030.
Nové video koncernu Hyundai Motor Group ukazuje elektrickou koloběžku v provozu a naznačuje, jak by se mohly naše životy změnit v éře budoucí mobility.