Andreu Cuartiella, Obchodní manažer služeb pro celý životní cyklus, EMEA
Podle nedávného výzkumu organizace Frost & Sullivan zaznamenají každý rok průmyslové trhy v oblasti EMEA provozní ztráty přesahující 250 miliard USD. Podstatné části těchto nákladů se dá přitom jednoduše předejít využitím preventivních, prediktivních a bezpečnostních technologií. Díky takovému řešení problémů pak mohou společnosti jednoduše dosáhnout většího klidu.
Pro společnosti je důležité přejít na aktivní přístup a připravit se tak na veškeré potenciální problémy implementací plánů na zajištění náhradních dílů a osvojení/nasazení nezbytných znalostí. Ještě důležitější je ale mít dostatek času na příslušnou implementaci a řízení. V důsledku toho je dnes využívání služeb pro celý životní cyklus považováno za zásadní, a to zvlášť pokud jste uprostřed digitální transformace.
Chytrý přístup
Ono to vlastně dává celé smysl. Když z programů pro digitální transformaci odstraníte všechny vrstvy, dráty a zkratky, zůstane akorát princip, ve kterém se analýzou dat snažíte zvýšit hodnotu produktu, omezit plýtvání a zvýšit provozuschopnost zavedením optimalizace a zvýšením efektivity. To vše je nabízeno v podobě chytrých zařízení, inteligentních strojů a šikovných lidí využívajících inteligentní analytiku.
Inteligence nám ale není co platná, pokud u aktiv nedosáhnete nezbytné doby v provozu. Všechny zisky mizí ve stínu odstávek a poklesů efektivity. Navíc nejde jen o fyzická aktiva. Na tento přístup k zajištění podpory je nutné nahlížet holisticky a prověřit možnosti zabezpečení, školení, podpory a konzultace. To vše totiž představuje další potenciál k zajištění řádově efektivnější digitální transformace.
Každá nabídka služeb pro celý životní cyklus musí zahrnovat pět základních bodů:
- Konzultační služby na míru zákazníkům se specifickými provozními a obchodními požadavky ve vztahu k digitální transformaci
- Profesionální služby zajišťující správu projektu a implementaci
- Propojené služby zahrnující kybernetickou bezpečnost, sítě OT a vzdálenou podporu
- Servisní služby v terénu poskytující možnost řízení zdrojů a podpory na pracovišti
- Personální služby v oblasti školení a podpory rozvíjení dovedností
Pokud má být tato nabídka služeb co nejflexibilnější a nejefektivnější, musí zahrnovat technologicky nezaujaté portfolio různých prvků (pro nejrůznější obory OT a IT), ve kterém je začleněno řešení konstrukce, vývoje, provozu, údržby a kybernetické bezpečnosti.
Získejte od služeb pro celý životní cyklus přesně to, co hledáte
Organizace Frost & Sullivan předpokládá, že tyto typy konzultačních služeb a propojených služeb budou v příštích několika letech hlavními hybateli v oblasti růstu na trhu služeb pro celý životní cyklus. Průzkum z roku 2020 opravdu ukazuje, že více než 70 % zákazníků se chystá většinu svých budoucích investic určených pro rozvoj závodů investovat do konzultačních nebo propojených služeb.
Je tedy nezbytné vyvážit požadavky typické pro vaši situaci s tím, co máte k dispozici, a tvrdou prací z těchto prostředků vytěžit maximum hodnoty a schopností. Všechny plány je proto třeba přizpůsobit vašim potřebám, vaší firmě, vašemu případu použití a vašim cílům a veškeré oblasti nejistoty proměnit na příležitost pro digitální transformaci.
Žádná cesta nebude na 100 % bez nástrah, ale s komplexní podporou za zády, která zohledňuje důležitost kybernetické bezpečnosti a všech oborů, aktiv a personálu, dosáhnete plynulejšího přechodu s menším zpožděním. Na cestě k dosažení digitální transformace pak tuto podporu představují služby pro celý životní cyklus. Další informace o zprávě a výzkumu si můžete přečíst zde.