Největší internetové obchodní tržiště pro společnosti a živnostníky z technických oborů Merxu zahájilo kampaň, kde mohou dodavatelé, ale i odběratelé motivovat své obchodní partnery k přechodu na digitální nákup nebo prodej jejich zboží.
Digitalizace obchodu a jeho přechod na internet se postupně dostává do všech odvětví. Dobrým příkladem je i obchodní portál merXu určený pro firmy z oborů, jako jsou Chemie a Metalurgie, Stavebnictví, Elektrotechnika, Horeca a další. Na portálu totiž dnes obchoduje desítky tisíc společností z Evropy. Ambicí Merxu je naučit společnosti z technických oborů obchodovat se zbožím elektronicky přes internet a zároveň jim poskytnout k tomu vhodné prostředí. Tyto společnosti tak mohou nejen získat nové obchodní partnery, ale zároveň si usnadnit práci.
Aby se ke svému cíli mohl tento internetový projekt přiblížit, spouští velkou kampaň, v níž chce oslovit všechny lidi z technických oborů, aby motivovali své obchodní partnery k digitalizaci svých nákupů a prodejů. V praxi to může vypadat tak, že spokojený zákazník doporučí svého dodavatele, aby od něj mohl v budoucnu nakupovat online. Druhým příkladem jsou sami dodavatelé, kteří motivují své firemní zákazníky, aby začali nakupovat jejich zboží přes jejich obchod vytvořený na portálu merXu.
Kampaň není jen informativní, merXu totiž štědře odmění uživatele, kteří doporučí svého obchodního partnera, aby začal aktivně prodávat na obchodním portálu. Při splnění podmínek kampaně doporučující i nový aktivní prodejce na merXu získají jednorázovou odměnu 12 000 Kč. Získat odměnu mohou i dodavatelé a stávající aktivní prodejci na portálu. Jak takové odměnění vypadá? Například dodavatel zboží získá odměnu v hodnotě 850 Kč za svého nového zákazníka, který nakoupí jeho zboží nebo služby přes Merxu za více než 6 000 Kč. Toto se nevztahuje pouze na první nákup, ale i další, přičemž stejným způsobem může získat dodavatel 400 Kč.
Obchodní tržiště merXu boří mýty o složitých systémech pro firemní obchodování na internetu. Produkty a služby dodavatelů jsou automaticky překládány do všech jazyků. Prodejci mohou navíc přidávat katalogy produktů, takže jsou dohledatelné na portálu nejen pomocí jména, ale také EAN či konkrétních parametrů. Výrobky je možné nakupovat ve velkoobchodním i maloobchodním množství, přes hromadné transakce nebo prostřednictvím poptávky přímo na merXu.